PROBĚHLO

28.-30.9. pátek, sobota, neděle PERNÍKAJDA

14.10.2018 21:55

Po vodácké akci na Vltavě jsme se přesunuli na naši lesní chaloupku u Blatné. Páteční večer byl ve znamení ohně a povídání u něj. Noc byla trochu chladná (na trávě se objevila i jinovatka), přesto někteří starší odvážlivci spali venku. Po snídani jsme si zahráli boj o vlajku, pak následovalo klasické doplňování zásob dřeva, aby bylo čím topit nejen při našem pobytu. Odpoledne proběhl zálesácký pětiboj - dřevařský souboj, výroba vorů a přeplavba jezera, plížení k náčelníkovi, rozdělávání ohňů a rallye žebřík nám vydržel celé odpoledne. Večer nás čekala stezka odvahy. V neděli jsme zabalili a zahráli si hru Brouci. Pak už nás čekal pochod na vlak a cesta domů.

27. -28.9. čtvrtek, pátek NAPŘÍČ PRAHOU PŘES 3 JEZY

14.10.2018 21:48

Sešli jsme se už ve čtvrtek v loděnici, kde jsme tradičně opekli buřtíky a zapěli při kytárkách. Ráno se nás sešlo celkem 48 a vyrazili jsme na raftech a  kanoích na Vltavu, která se zcela mimořádně v rámci skautské akce "Přes 3 jezy" otvírala všem zájemcům o splutí jezů, které jsou pro plavbu celoročně uzavřeny. Vesele jsme si prohlíželi Prahu z neobvyklé perspektivy a mávali všem divákům na březích i mostech. Na nejtěžším jezu před Karlovým mostem již tradičně skončilo pár kanoí pod vodou ve vlnách, místní záchranáři měli trochu práce, ale vše dopadlo dobře, jako obvykle. V krásném počasí jsme přistáli pod libeňským mostem a většina z nás pokračovala oslavit státní svátek na Perníkajdu.

14.-16. 9. Víkend pod plachtami

14.10.2018 21:39

Celkem 6 plachetnic vyrazilo do vln Orlické přehrady a počasí se opět vyznamenalo: bylo teplo na koupání, vítr se ale nedostavil, tak jsme spíš než plachty používali motory. To ale vůbec neubralo na kráse tohoto netradičního víkendu. V pátek večer jsme si udělali hezký ohníček v přístavišti a poprvé přespali na palubě plachetnic. V sobotu jsme dorazili k zámku Orlík, kde jsme poobědvali, přespali jsme pak v krásné zátoce na kotvách opět v lodích a nedělní překrásné ráno nás zastihlo ve vlnách (od parníků), kde jsme se báječně vykoupali a pak absolvovali plavbu zpět. Jakmile zavál sebelehčí vánek, hned jsme nastavovali plachty, ale foukání nemělo nikdy dlouhé trvání. Přesto to byl nezapomenutelný víkend pro všechny zúčastněné Krakeny.

Letní tábor Paběnice

13.08.2018 22:41

Tato akce je vrcholem naší činnosti a tak se na ni všichni moc těšíme. Letos se louka u Paběnického potoka (který letos zapomněl téct) proměnila v divoké moře s nádhernou plachetnicí, jejíž boky tvořily stany a na vysokých stěžních zavlály modré plachty ze síťoviny vstříc našim dobrodružstvím. Vše doplŇoval lodní můstek s kormidelním kolem, kde admiralita vydávala denní rozkazy, hrálo se divadlo a pasovali se námořníci do vyšších hodností. Někteří skončili jako plavčíci, jiní zvládli lodníky či bocmany, ti lepší se stali kormidelníky a úplně nejlepší byli jmenováni na závěr kapitány. Pirátský poklad byl také nakonec objeven, rozdělen a odnesen, počasí bylo až moc skvělé a všichni si tábor skvěle užili.

Toulavý autobus

13.08.2018 22:32

Tato akce byla určena pro starší 10 let, protože jsme vyrazili na vodu a to ne ledajakou - na slovenské a polské řeky, tentokrát velkým autobusem, který za sebou vezl naše lodě. Jako první jsme zvolili "rozjezdovku" Oravu, kde jsme sjeli tři úseky, bohužel za dost chladného počasí. Zato prohlídka Oravského hradu nám mnohé vynahradila. Z Oravy jsme přejeli do Tater, kde jsme zdolali horský štít Rysy (2499 m). Pak jsme se vrátili na řeky a potěšil nás nejprve Poprad, který měl dost vody a krásné peřeje. Další řeka Dunajec se nám vlichotila krásnou krajinou a zajímavými úseky. Při přespání v polském Kroscienku jsme se učili polštinu při zajímavých hrách s domorodci, mimochodem velmi vstřícnými a milými. Jako poslední jsme zvolili horní tok Hronu, což byla řeka spíše odpočinková. Při návratu se nám do Prahy moc něchtělo, jen vidina blízkého setkání na táboře nás uklidňovala.

Závěrečná výprava 15. - 17. června

22.06.2018 19:42

Závěrečná výprava má být pestrá. A tahle tedy byla. Trochu klidu jsme zažili u pátečního ohýnku, ale sobotní ráno po rychlé snídani jsme uháněli na exkurzi do štol České Ameriky. Po úžasných pohledech na krásné jezero Velké Ameriky na dně jsme se vrátili na základnu a po obědě hned vystartovali do menších lomů té Malé, abychom se utkali v sedmiboji. Vrávorali jsme na vrávorech, studovali krásný obraz, chodili po slacklině či marně hledali v hlavách jména zvířátek a jejich mláďátek. V sobotu večer čekalo opravdové dobrodružství. Přepluli jsme na raftu lomové jezero a vyšplhali po Andělských schodech do štol Malé Ameriky, kde na nás čekala strašidla. Byla sice jen papírová, ale museli jsme je objevovat v tajemných zákoutích starých štol. V neděli jsme vyrazili na Berounku. Hádejte, kolik lodí z našich 15ti se oklopilo? Tuším, že asi 40 díky péči některých velmi aktivních vodáků. Na tuto skvělou výpravu hned tak nezapomeneme.

16.5. středa Český den proti rakovině

04.06.2018 14:20

Při této akci stejně jako mnoho dalších pionýrů pomáháme dobré věci - sbírce na podporu Ligy proti rakovině, která pořádá takzvaný Kytičkový den. Jde o prodej známých žlutých kytiček, jehož výtěžek je pak použit v boji proti této zákeřné chorobě. Akce je určena pro starší Krakeny (nad 10 let), kdy pomáhají pod naším dozorem  s prodejem.

25. - 27. 5. Jedeme na vodu

Tentokrát jsme v krásném počasí zdolali řeku Jizeru. Nejprve jsme se přeplavili z Malé Skály do Příšovic, kde jsme přespali v campu u teplého rybníka, pak jsme pokračovali v plabě na nejspodnějším úseku - z Kochánek až do Labe. Veselou plavbu jsme zakončili koupačkou v pískových jezerech v Toušeni a pak se vydali domů s moc pěknými vodáckými zážitky a novými dovednostmi.

28.5. Den dětí v kruhu

29.05.2018 22:23

Tato akce, které se pravidelně zúčastňuje mnoho dětí i rodičů z okolí, měla tentokrát motivaci "Zažijte táborový den". Stavěl se stan, čekal nás slalom na lodích, řezání dřeva na koze, zatloukání hřebíků, překonávání lanové cesty, malovaly se ksichtíky či lovily rybky. Program tentokrát doplnilo pěkné divadlo "Opičáci na cestách" a řádění na nafukovacím hradě. Pak už jen následovalo opékání buřtíků a už druhý den si medvědi na Točníku pochutnávali na "vstupném" - mrkvi a tvrdém chlebu.

5.5.-8.5. (sobota až úterý) Cyklistická výprava do Chválkova 01.01.2018 20:55

09.05.2018 08:51

Tentokrát nám přálo vše: počasí, krása krajiny, počet dětí i akce, které byly připravené pro tyto nádherné květnové dny. Nejprve naše skupinka dorazila na jindřichohradecké nádraží, kde jsme si prohlédli akci "Železnice dětem", kde jsme si pohráli, zajezdili na drezíně, pidivláčku či na opravdovém velbloudu a prohlédli nádraží, kde je slavná úzkokolejka. V neděli jsme vyrazili do Kamenice nad Lipou, kde po skvělém obědě jsme prolezli rodinný zábavný park Fábula. Tady nás překvapilo množství hrátek, krásné střašidelné podzemí, úniková hra, různé šifrovačky, hlavolamy či obrovské deskovky a jiné moc pěkně připravené zábavy pro malé i velké. Cesta sluncem ozářenou jarní krajinou po cyklo i necyklostezkách byla také silným zážitkem. V pondělí jsme se vydali na slavnou Červenou Lhotu, kde byla pro všechny dobrodružná projížďka na lodičkách a pro dobrovolníky návštěva podkroví zámku, která byla také velice zajímavá, protože jsme si prohlíželi dětské pokojíky a poslouchali zábavné příběhy o hraběcích dětech. Po návratu jsme opět zasedli k ohni jako každý večer, jen tentokrát byl věnován bojovce a hlavně básničkám. V úterý jsme pěkně uklidili a ještě stihli dojet na hrad Choustník. Tato výprava určitě patřila k nejvydařenějším a budeme dlouho vzpomínat.