PROBĚHLO

11.-12.5. Vodácká akce - výcvik Krakenů

13.05.2019 11:32

V pátek jsme se věnovali přípravě na Vltavě v Praze. V loděnici jsme vytáhli lodě a trénovali na nedaleké modřanské retardéře. Počasí bylo skvělé, po setmění jsme si rozdělali ohníček, opekli buřtíky a přespali v loděnici. Ráno jsme s plně naloženým vlekem odjeli na jih, podívat se, jak vypadá Vltava nad Českým Krumlovem. Dopoledne sice trochu pršelo, ale odpoledne bylo krásné a řeka uháněla, vody bylo dost, vodáků málo a tak jsme ještě přejeli celý Krumlov a za drobného deště se přemístili do ubytovny campu Vltavan. Deštík přešel v liják a tak vaření na ohni bylo výsadou odvážných. Přesto jsme večeři zvládli a zkonzumovali v teplé společenské místnosti. Večer patřil hrám, stolnímu fotbálku a sledování hokejového mistrovství. Ráno bohužel opět pršelo, tak jsme nejprve uspořádali turnaj ve stolním fotbálku a pak vyrazili poznávat nejkrásnější české město. Na zámku jsme prolezli muzeum a vystoupili na věž, pak jsme si dali skvělý oběd v restauraci Depo a nakonec zahráli hru po městě. Naše výprava skončila v loděnici úklidem všech vodáckých pomůcek. I přes nepřízeň počasí to bylo skvělé.

středa 8.5. Dobrodružství v TEPFAKTORU pro nejstarší Krakeny

13.05.2019 11:23

Využili jsme státního svátku, který tentokrát připadl na prostředek týdne, abychom pro starší Krakeny zajistili netradiční akci, která byla z větší části financována z dotace Pionýra. Třicet starších Krakenů se vydalo na jih od Prahy do TEP faktoru, aby tam využili skvělou hru, která prověřila jejich schopnosti a zdatnost. Byly zde úkoly pro pětičlenné týmy, které mezi sebou urputně soutěžily. A cena tohoto nevšedního zážitku? Pouhých 250.- Kč na osobu místo osmi stovek. Za to velké díky sponzorovi - Pionýru.

3.-5.5. Májová Blatenka

13.05.2019 11:14

Opět jsme se vypravili na naši krásnou chaloupku uprostřed lesů. Tentokrát nás bylo okolo třiceti, protože akce byla společná pro větší i menší oddíl. V pátek nás překvapila výluka vlaku z Blatné do Mačkova, a tak jsme pochodovali pěšky až z Blatné. Páteční večer byl věnován jen posezení u ohně a pečení buřtíků. V sobotu nás čekala velká hra na stanovištích, kde jsme si vyzkoušeli třeba první pomoc, střelbu z luku i ze vzduchovky, poznávání přírodnin a jiné. Odpoledne se měnší a větší rozdělili: větší vyrazili na nákup, aby si pořídili suroviny na luxusní večeře, které také později uvařili pro všechny. Menší vyřezávali hůlky a hráli různé hry uvnitř, protože se přihnala studená fronta a déšť, který nám ale nepokazil náladu. V neděli jsme chaloupku opět uklidili, doplnili dřevo a vyrazili domů.

18.-22.4. Cyklovelikonoce na Červeném Hrádku

23.04.2019 15:46

Letošní Velikonoce byly sportovní -  jízda na kole a adventure golf v Počepicích, poznávací - návštěva skanzenu ve Vysokém Chlumci s velikonočními zvyky, majálesu u lomu v Bořené Hoře, kde jsme obdivovali válečná vojenská auta, potápěče, ryby v čiré vodě i lidové tanečky, zábavné - koledování na Kosově Hoře, ježdění přes pražce či po dopravním hřišti s malou mašinkou, sledování "umělecké" jízdy vodáků po potoce Mastník, výroba a vystřelování raket z petlahví. . Projeli jsme malé silničky, pěšinky, větší cesty i téměř neprůjezdný terén, nasbírali do plášťů kol spoustu akátových trnů, takže opravování kol umíme už skoro poslepu. Program doplnilo pletení pomlázek, barvení vajíček, výroba píšťalek, výstup na rozhlednu Drahoušek či malá noční bojovka. Prostě tentokrát to bylo opravdu pestré a budeme dlouho vzpomínat na útulnou základnu na Červeném Hrádku i na krásnou jarní přírodu v okolí.

29.-31.3. Vlakem po Čechách

12.04.2019 20:32

Zatímco mladší členové oddílu zamířili na naši Perníkovou chaloupku, aby si tam zahráli pěkné hry v lese, starší členové vyrazili na sever, aby v noci vystoupali na vrch u města Bíliny, kde přespali, v sobotu se přesunuli do Paběnic na naši táborovou základnu a zde strávili noc druhou. Vláčky si užily obě skupiny, malí ještě měli slíbenou exkurzi do výtopny ve Zdicích, kde ale před sezónou ještě nebylo vše připraveno. Dostali jsme mimořádnou příležitost projet se na mašince místo prohlídky výtopny.

25.3. Jarní kolohrátky a kuličkiáda s Krakeny

27.03.2019 13:57

V pondělí 25. 3. proběhla tradiční oddílová akce k přivítání jara. Sešli jsme se v našem vnitrobloku a opět připravili pro veřejnost Kuličkiádu - kolohrátky, jako každé jaro. Na louce bylo postaveno 10 cyklistických a kuličkových disciplín a soutěží a šlapací káry. kolem 18 hod proběhlo uzavření soutěží a slosování velkých cen, pak následovalo tradiční opékání buřtíků. Vstup na akci byl díky každoroční podpoře Magistrátu hlavního města Prahy zdarma. Tuto příležitost využilo cca 160 soutěžících.

2.-3.3. výprava do Techmánie a Tyjátru Plzeň - pro mladší i střední Krakeny

05.03.2019 11:08

Tato výprava začala v sobotu ráno cestou vlakem do Plzně. Naším cílem byl úžasný areál Techmania, kde nás čekal nejprve pěkný film a po něm výborný oběd. Pak jsme se rozběhli po Techmanii zkoumat  vynálezy, hry a pokusy, které nám zde nabízeli. Po šesté hodině jsme se přesunuli do zábavní atrakce Tyjátr - čtyřpatrového bludiště, plného kuliček, skluzavek, bludišť a děl, vystřelujících plastové kuličky. Zde jsme povečeřeli a po bujarém řádění se ve spacácích uložili ke spánku v areálu. Brzo ráno někteří ožili a začali zase řádit v kuličkách. Snídaně proto byla už v 7 hodin. Dopoledne jsme se přesunuli k Ejpovicům, kde jsme měli na programu prolézání vodních štol. Štoly ale byly také tak trochu bahenní a tak z nás spolucestující z vlaku do Prahy neměli velkou radost.

1.-3.3. jarní Blatenka pro starší Krakeny

05.03.2019 10:36

Autentický záznam z akce: Naše výprava začala cestou vlakem až do Mačkova, kde jsme se v naprosté tmě vydali za jediným světlem naší perníkové chaloupky. Konečně jsme vojenským krokem dorazili do cíle, kde se udělal oheň a buřtíky a kytary. Další den jsme vyrazili na výlet s píšťalkami a úspěšně jsme zdolali i nejvyšší vrchol kopečku, kde je teď obrázek Krakena. Během naší cesty se nám uvnitř země pekl náš oběd: maso, zelenina a brambory zakopané s horkými kameny. Večer se ztratil medvěd, byl prohlášen za mrtvého a pak jsme na jeho hrob položili kytku a svíce. Také získal trnitou korunu mučedníka. Po tiché poště se luděk změnil na bagetu, sendvič a taky meloun. Večer se hrály 3 svíčky, na kytary a k večeři byly výborné knedlíky s vajíčkem. V neděli vznikla píseň Nevím - to když se Zuzka nudila. Poslední den se šlo ven a balilo se. Hráli jsme i hru, kde jsme poznávali svoji osobnost.

10.2. výprava do aquaparku

10.02.2019 22:38

Účastnilo se 38 Krakenů a řádilo na tobogánech, vířivkách a mořském vlnobití. Z klubovny cestovali na Chodov a pak skvělým aquabusem, rozdělili se do čtyř skupin  a dali se nejprve do poznávání všech zákoutí - vířivky, klouzačky, vodní svět, vlnobití a horký bazán s rybičkami. A pak je lákalo v tobogánovém paláci sjíždění divoké řeky i dalších obřích klouzaček a tobogánů. Pak následovala společná pauza na snědení svačiny a výborné zmrzliny. Nakonec jsme se vydali na sklouznutí tobogánu s virtuální realitou. Po šesti hodinách odcházíme zpět na aqabus a po přestupu na Opatově v busu ke klubovně většina dětí usíná. Při závěrečném hodnocení akce byl dnešním největším zážitkem sjezd tobogánu ve virtuálním vesmíru. Tak zas brzy na další výpravě ahoj ...

1.2. - 3.2.2019 Pololetky na lyžích

05.02.2019 15:03

Tentokrát se nás sešlo o trochu víc, téměř 40 lidiček vyrazilo do Nové Vsi nad Nisou. Sněhu bylo dost, zejména v neděli ho ještě pěkně připadlo. Neminul nás ani deštík, který je již tradičním doplňkem našeho lyžování v Nové Vsi. Přesto jsme vše zvládli a na lyžích řádili jak zkušení borci, tak i začátečníci. Večer nás vždy čekaly deskové a jiné hry, dobré jídlo a odpočinek až do rána.